Om utomhusträning och få saker gjorda

Jag älskar gruppträning på gymmet!
Så det saknar jag verkligen nu.
Men det är ju ett val jag gör själv att avstå att gå dit.
Jag tar det här på fullaste allvar och vi har samhällsspridning här i Kalmar, så det vore korkat av mig att utsätta mig för potentiella risker.

S. Å.

Istället för att sitta hemma och tycka synd om mig själv försöker jag hitta nya lösningar. Jag har börjat springa igen, men måste nog investera i ett par löparskor då… De jag har är inte avsedda för det märker jag. Får se hur det går att lösa i dessa tider…
En kollega tipsade om ett utegym som ligger vid en badplats 2-3 km hemifrån. Så igår tog juvelen och jag en runda dit. Vindarna var friska, men det var så skönt att röra på kroppen igen 🙂
Så jag varvar utomhusträning med träning framför TV:n till olika pass. “Mitt” gym har lagt ut en del pass via sin app så att man ändå får lite känsla av att vara där de de man känner igen 🙂

Hur gör ni?
Går ni till gymmet eller hittar ni alternativa lösningar till träningen nu?

Sist blev det inget dagens tips, för jag kände mig en smula ostrukturerad. När jag inte vet i vilken ände jag ska börja blir det mest pannkaka tycker jag.
Så jag gjorde listor. En privat och en jobblista.
Tänk att allt gick SÅ mycket enklare när jag fick en överblick och även kunde prioritera det som skulle göras. På så vis kände jag mig mycket lugnare när jag stämplade ut i fredags, för jag har haft så mycket att göra att jag knappt vetat i vilken ände jag ska börja. Nu kunde jag beta av en uppgift i taget och känslan när man bockat av!! Den är väldigt tillfredsställande 🙂

Dagens tips blir där för, gör en To Do List för att få de där sakerna gjorde som du vill få gjort!

Så här gör jag en To Do List, en enkel tabell i Word.
Men vanligt papper och penna funkar ju prick precis lika bra 🙂

De här tipsen är bara som inspiration för er som vill och önskar, vill man inte så struntar man ju så klart i det. För det är ju det som är så bra, man gör så som man själv vill!

Ha en fin kväll, nu ska jag inspektera makens målarjobb i vårt sovrum 😉

Varm kram Anna

2 svar på ”Om utomhusträning och få saker gjorda”

  1. Vad skönt att träna på utegym, det skulle jag gärna göra om det fanns här (och man fick göra det, allt är stängt här pga Corona). Mitt gym här i USA stängde för tre veckor sedan, jag brukar gå 3-4 dagar i veckan i vanliga fall. Just nu har jag börjat springa på schema 3 dagar i veckan för att orka en mil efter 12 veckor. Jag gör det med en kompis (på armlängds avstånd) så det är verkligen nåt jag ser fram emot! En gång i veckan kör jag ”remote team training” med min PT över zoom, vi är tre som tränar hemma och PTn säger vad vi ska göra och korrigerar vid behov via video. Det är superkul och superjobbigt! Om jag vill lägga till pass väljer jag antingen Sandra Fribergs olika youtube-pass (superbra!) eller mitt gyms (Healthworksfit heter dom på insta) livepass som ligger på insta-stories. Dom kör typ 3 pass per dag, olika klasser. Kolla in det om du vill ha riktig amerikansk feeling! Jag vill verkligen röra på mig varje dag under den här konstiga perioden i livet.

    1. Ja, det är riktigt härligt!
      I Sverige uppmanas vi att vistas ute, men med avstånd så klart! Minst 2 m.
      Jag är bara nära min man och dotter, i övrigt inte.
      Så jobbigt att inte få gå ut… Jag kör med Sanda Friberg med ibland, hon är ju jättebra 🙂
      Mitt gym som jag vanligen går till har även lagt ut lite olika träningsvideos som jag kan köra via TV:n.
      Får testa dina tips med, alltid kul med något nytt!
      Ta hand om dig och Er over there.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.